عکسای خودم

عکس برای دیدن

عکسای خودم

عکس برای دیدن

شرح حال بیشه سر

بادرود

تا حالا هرکسی امده به این وب فقط گفته قشنگه یا گفته غلط املایی داری به جز یکی که پرسید بیشه سر کجاست؟

خوب منم فقط حرف اونو  جالب دیدم و جوابش وتواین مطاب می دم

هر منتطقه ای یه مشخصاتی داره که هر کسی وقتی با اونجا آشنا می شه می خواد در موردش بدونه،من که اینجوریم،شمارو نمی دونم؟!

بیشه سر در حدود ۱۲۵۰خانوار جمعیت داره در حدود ۷۰۰هکتار وسعت داره که دومین روستایه بزرگ شهر بابل به حساب میاد،این روستا در کنار جاده بابل بهنمیر قرارداره وبعد از عزیزک شمالی ترین روستایه بابل.

در شرق این روستا،روستایه لنگور وغربش شهر امیر کلا،جنوبشم روستایه آغوزبن قرار داره،این روستا دارایه منطقه هایه کوچیکی به نامهایه ندیکلا،سرخکلا،کاسگرکلا ومیان محلا ست.

شغل اصلی مردم این روستا کشت برنج و شغل دومشونم باغداری وسبزیکاری و دامپروریه.

بیشه سرم مثل همه روستاها متمرکز وهرچی به کنارهاش میری خونه هام از هم دور میشن وبه خونه باغ تبدیل میشن.

خونه ماهم یه خونه باغه تو غرب این روستا،عکساشو میزارم تا بیبنید.


این خونمونه

اینم یه عکس از بالایه سقف خونمونه که از روستا گرفتم


خوب بریم سروقته قدمتش

این طور که میگن این روستا بیشه سر جدیده که قدمتش حدود ۹۰۰ساله و روستایه قدیمش حمون حدوده ۹۰۰ساله قبل تو اتش سوزی که حکومتی ها واسه محاره تاعون بپا کردن سوخت،این گفته رو تو کشفیاتی که این اواخر میراث فرهنگی انجام دادن تایید می کنه،تو حفاریهاشون لایه زخیمی از خاکستر و مقداره زیادی سفال پیدا کردن که قدمتشو بیشتر از ۳۰۰۰سال دونستن.

این روستایه جدیدم بعد از فرار مرد روستایه قدیم ازدست حکومتی ها به داخل جنگ ایجاد شد.


خوب با چهارتا خط نمی شه بیوگرافی کاملی از چیزی یا جایی رو داد،حداقل برایه یه اطلاعات عمومی اولیه که خوبه

کم و زیادشو باید ببخشید،اگه غلط املایی هم داشتم باید ببخشید

به امید روزی که همه بشر تو این دنیا شاد باشن

بدرود

نظرات 10 + ارسال نظر
BoxeTop چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 11:49 ب.ظ

تبلیغات با هزینه بسیار کم در لینک باکس قدرتمند روزانه بیش از 14000 بازدید و رنک 2


http://www.boxetop.com

مهسا پنج‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:43 ق.ظ http://mahsa74.persianblog.ir

سلام مازیار جان......مرسی از نظر های قشنگت.....وبلاگ جالبی دای...آدم با دیدن عکسات لذت میبره......راستی شمال زندگی میکنی؟محل زندگیت مثل شماله....منم مامانم شمالیه و زیاد میریم اون جا.......موفق باشی عزیزم..........

سلام
خواهش می کنم
اره من بچه شمالم
مازندران،بابل
پس توام یه رگت شمالیه
به مامانتم سلام گرم یه بچه محلو برسون
مرسی از دیدارت

میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا پنج‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:16 ب.ظ http://www.harikandeh.blogsky.com

با سلام
ممنون از حضور گرم شما در وبلاگم خیلی خوشحال شدم که به من سر زدی و مرا در غربت از تنهایی رهایم کردی . خدمت شما دوست گرامی عرض کنم اگه شما به قسمت مطالب پیشین بروید حتماْ شعر های مازندرانی دیگری را مشاهده می کنید .
در ضمن تبادل لینکها را فراموش نفرمائید .
خیلی دوست دارم در زنده نگه داشتن رسم و رسوم مازندرانی و زبان شیرینش قدم رنجه بفرمائید .
به امید دیدار بعدی

ممنون از اینکه به ما سر زدی
چشم من تا اونجایی که تو توانمه تواین کار با شما همکاری میکنم
مرسی
بازم منتظر دیدارت هستم

سمیه جمعه 5 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:56 ق.ظ

منظورت از فرار مرد به جنگ همون جنگله دیگه !!!!!!!!!!!!!!!!

پروانه یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:27 ب.ظ

لطفن پس از خواندن حذفش کنید:

مازیار گرامی
پیامت پر از صفایت را خواندم
در فرصتی دیگر پاسخت را خواهم نوشت.


با پوزش از شما خواهشی دارم. اگر ممکن است اشتباهات املایی را درست کنید چون موقع خواندن یک دفعه باید پیش خودت فکر کنی خوب این "حر" یعنی چی؟ بعد باید به کلمات پیشین و پسین بروی تا بفهمی یعنی "هر" آنوقت یادت می رود موضوع چی بود!

سلام مرا به آن سرزمین تاریخی برسان

مرسی
من تمام سعی خودمو می کنم
اما این ریشه در عجولیتم داره
شرمندم
چشم

حسین روانبخش دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 11:24 ب.ظ

سلام
در کتاب کرانه های دریای خزر نوشته گری گوری ملگونوف ترجمه امیر هوشنگ امینی نشر کتاب سرا چاپ اول ۱۳۷۶ صفحه ۲۲۴ پاراگراف دوم که در واقع مربوط به سفر این شخص در سال ۱۸۶۰ میلادی به ایران می شود آمده بیشه سر یا ویشه سر در نزدیکی شهر باز هم در جنگل(بیشه) ۱۰۰ در خانه دارد.
و در صفحه ۱۸۸همین کتاب بلوک بیشه سر را یکی از ۱۴ بلوک متعلق به ناحیه بارفروش معرفی می کند که مشتمل بر حومه شهر است.
در جلد سوم کتاب بابل (شهر زیبای من) نوشته جعفر نیاکی نشر سالمی چاپ دوم ۱۳۸۳ صفحه ۲۵۹ آمده که شیخ مسلم بیشه سری اهل روستای بیشه سر فرزند ملا رستم متوفی در ۲۶ جمادی الثانی ۱۳۵۸ ه.ش
همچنین در پاراگراف دوم صفحه ۴۴۱ کتاب بابل شهر بهار نارنج تالیف گروه مولفان نشر چشمه چاپ اول ۱۳۷۹ آمده که در شرق شهر بارفروش روستای سلطان محمد طاهر و بیشه سر در میان جنگل واقع شده بودند.
ضمن اینکه می توانید به کتاب مازندران و استرآباد نوشته رابینو ترجمه وحید غلامعلی نشر علمی فرهنگی چاپ سوم ۱۳۶۵ نیز سری بزنید.
در نهایت همانطور که در دیدارمان برایتان گفته بودم هیچ منبعی موثق تر از پیران و بزرگان روستا برای کسب اطلاعات نیستند.
موفق و پیروز باشید.
ارادتمند
حسین روانبخش
کرج
۱۳۸۸/۴/۱۵

بادرود
حسین جان از اینکه به من سر زدی واقعا ممنونم
نمی دونی چقدر منو خوشحال کردی
از بابت زحمتی هم که واسم کشیدی واقعا ممنون
همیشه بهم سر بزن واینو بدون تو بابل یه داداش داری که میتونی همیشه روش حساب کنی
این درستم هیچ وقت یادم نمیره
مرسی
با اینکه دلم نمی اد
بدرود

محمد غفارپور پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:17 ب.ظ

بیشه سر زلزله متل نکن بل

دادا نفهمیدم منظورت چیه می تونی بیشتر توضیح بدی

[ بدون نام ] چهارشنبه 18 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:31 ق.ظ

سلام بیا قدری واقع بین باش سه هزار سال سلبقه به نظر شما بعید نیست

غیر ممکن وجود نداره
من عادت ندارم تا درمورد یه چیزی که متمعا نشودم حرف بزنم
هر جور خودت مایلی

حسین چهارشنبه 18 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:53 ق.ظ

سلام. برادر خوب بهتر نیست از فاکتورهای بسیار مثبت محله ات هم مطلب بنویسی؟! مثل: شهدا - جانبازان و......

من هر چه از دستم بر امد انجام دادم
این وبلاگم از مناظر بیشه سر.همین

مازیار سه‌شنبه 7 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:15 ب.ظ

سلام.منم هم محلی شما هستم .ولی شما را هر کار کردم به یاد نیاوردم/ عکس خونه شما را هم نتوانستم باز کنم.بدرووووووووووووووود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد